Jest organem stanowiącym i kontrolnym gminy. Aktualnie liczy 15 radnych. Odbywa sesje zwyczajne przeważnie raz w miesiącu, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, na podstawie planu pracy. Sesje Rady Gminy odbywają się w Urzędzie Gminy, w sali narad. Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej. Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
- Uchwalenie statutu gminy
- Ustalenie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności
- Powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy – na wniosek wójta
- Uchwalenie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu
- Uchwalenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Uchwalenie programów gospodarczych
- Ustalenie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki
- Podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach
- Podejmowanie ustaw w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
- Określenia zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy
- Emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta
- Zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów
- Ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym
- Zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy
- Tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich
- Określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta
- Tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek
- Ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym
- Określania wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania
- Podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a ustawy o samorządzie gminnym
- Podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielenia na ten cel odpowiedniego majątku
- Podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych
- Podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników
- Nadawanie honorowego obywatelstwa gminy
- Podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów
- Stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy